Období realizace od 2018 do 2019.
Cíl udržitelného rozvoje:
Udržitelná města a obce
Věk žáků od 13 do 15 let.
Škola
Základní škola Měcholupy
Holedečská 2
439 31, Měcholupy
okres Louny
Typ školy
Základní škola úplná
Velikost školy
více než 400 žáků
Velikost obce
501 - 1 000 obyvatel
Anotace
Žáci osmého a sedmého ročníku (13 – 15 let) se věnovali problematice, jak přispět ke zlepšování životního prostředí a kvality života ve svém okolí. Na základě zmapování a interpretování kontextu místa navrhli, kam by měla směrovat budoucnost obce nebo její části v horizontu cca 4 let. Vybrali si zvelebení autobusové zastávky. Zastávku využívají žáci naší školy i lidé z obce.
Cíl projektu
Cílem projektu bylo, aby se žáci prostřednictvím projektu učili pečovat o zdravé životní prostředí nejen u nás v obci, ale na celé planetě. Žáci si vybrali, že vymalují autobusovou zastávku v blízkosti školy, upraví okolí školy, obce za pomoci vedení města.
Dílčí cíle:
Žáci si vytvářeli citlivý vztah k regionu a uvědomovali si důsledky vlivu člověka na přírodu a okolní krajinu.
Žáci získali povědomí, že všechno je jen na nás na lidech, na lidských aktivitách, které mohou kladně i záporně ovlivnit životní prostředí, a proto bychom měli jejich dopad promýšlet.
Žáci se učili hodnotit a upravovat své počínání z hlediska trvalé udržitelnosti života na Zemi.
Žáci se učili navazovat dialog s osobami s rozhodovací pravomocí na místní úrovni a přispěli svými nápady a pomocí při zkrášlování a zvelebování obce.
Žáci šli příkladem ostatním obyvatelům obce.
Hlavní aktivity
Žáci vymalovali autobusovou zastávku v blízkosti školy, upravili okolí školy, obce za pomoci vedení městyse Měcholupy, šli příkladem, motivovali a motivují veřejnost k velebení obce, k veřejně prospěšné činnosti a ukazují svým příkladem, že někdy málo znamená více.
Pracovali jsme dle metodiky ŠUŽ. Vytvořili jsme si pravidla. Jaké město chceme. Mapovali jsme místa v obci. Přemýšleli jsme o udržitelném životě. Spolupracovali jsme s odborníky. Žáci navštívili starostku na obecním úřadě. Zamýšleli se také nad problémem, proč je zastávka tak smutná a vymýšleli básně.
Výstupy
Žáci ve spolupráci s obcí opravili a vyzdobili autobusovou zastávku, vyrobili lavičku.
Žáci přispěli k úklidu v obci a k úpravě zeleně.
Žáci se naučili lépe komunikovat, spolupracovat, vnímat okolí.
Žáci reflektují průběh a výsledek zrealizovaného projektu.
Žáci zhodnotili a pojmenovali svůj přínos projektu.
Žáci jsou přesvědčeni, že svým jednáním můžou pozitivně ovlivnit místo.
Žáci svými výstupy prokázali, že komplexní vzdělávání má svoje místo ve výchovně-vzdělávacím procesu základních škol.