K optimalizaci našich webových stránek používáme cookies. Více o cookies.


Adaptační opatření v obci

ŠKOLA

Městské gymnázium a střední odborná škola Úpice

Havlíčkova 812
542 32, Úpice, okres Trutnov

Typ školy: Městské gymnázium a odborná škola
Velikost školy: 200 žáků
Velikost obce: 5448 obyvatel
Kraj: Královéhradecký

ANOTACE

Žáci a žákyně z gymnázia v Úpici se ve svém projektu zaměřili na podporu adaptačních opatření v reakci na změnu klimatu. Realizovali dvě konkrétní opatření: výsadbu keřů a břečťanu na rušné ulici a revitalizaci okolí místní studánky, kde vytvořili nové tůně.

CÍL PROJEKTU

Hlavním cílem projektu bylo vytvoření několika adaptačních opatření, která pomohou obci lépe reagovat na klimatickou změnu.

HLAVNÍ AKTIVITY

Žáci a žákyně z gymnázia v Úpici se ve svém projektu rozhodli pomoci obci reagovat na změnu klimatu. V rámci svého projektu tak navrhli a realizovali dvě adaptační opatření. Výsadba keřů a břečťanu na rušné ulici, kde vzniknul tepelný ostrov, pomohla zlepšit mikroklima místa. S pomocí města pak žáci revitalizovali prostranství u místní studánky. Vykopali nové tůně, které pomohou zadržovat vodu v krajině a povedou rovněž ke zvýšení biodiverzity. Kromě toho žáci také vlastnoručně vyrobili lavičky a přístřešek pro sošku Panny Marie, které na místě instalovali a místo tak příjemně zkrášlili.

 

VÝSTUPY

Hlavními výstupy projektu byla dvě adaptační opatření, která žáci realizovali ve své obci.

FOTOGALERIE

DALŠÍ PROJEKTY

Kromě výsadby nových stromů žáci ze ZŠ Buzulucká uklidili blízký lesopark, ve kterém také nainstalovali několik edukativních cedulí pro veřejnost.
Žáci ZŠ Plaňany se zaměřili na problematiku klimatické změny v místním kontextu a rozhodli se ve svém projektu věnovat osvětě v obci i ve škole.
Jak můžeme v rámci každodenního života reagovat na klimatickou změnu? Tuto a další podobné otázky si kladli žáci z 4. - 6. třídy Základní školy Labyrint Lhota.
Žákyně z kroužku Třebechovák při DDM Třebechovice se během své roční práce zaměřily především na problematiku odpadů.
Žáci Světového klubu ze ZŠ Ptení ve svém projektu podpořili u místních obyvatel jejich digitální gramotnost a upozornili na globální témata.