K optimalizaci našich webových stránek používáme cookies. Více o cookies.


Knihobudka

ŠKOLA

Základní škola Labyrint Lhota s.r.o.

Komenského 135
747 92, Háj ve Slezku – Lhota, okres Opava

Typ školy: Základní škola 
Velikost školy: 100 žáků
Velikost obce: 595 obyvatel
Kraj: Moravskoslezský

ANOTACE

Žáci a žákyně ze Základní školy Labyrint Lhota se zaměřili na možnosti snižování klimatické zátěže v každodenním životě jednotlivce a vytvořili pro své spoluobčany příležitost se k těmto krokům zapojit.

CÍL PROJEKTU

Cílem projektu bylo zvýšit povědomí žáků o možnostech adaptace na obecné a osobní úrovni. Projekt se zaměřil na praktické aktivity, které podporují udržitelnost, biodiverzitu a zodpovědnou spotřebu.

HLAVNÍ AKTIVITY

V rámci programu se žákům podařilo realizovat několik aktivit. Nejdříve zkoumali místa klimatických rizik v obci a jejich přilehlých částech a hledali adaptační opatření na změnu klimatu. Vzhledem k přívalovým dešťům a následně záplavám žáci absolvovali besedu o povodních s panem místostarostou. Žáci také absolvovali program o slow a fast fashion a realizovali úklid obce.

 

Protože žáky velice zajímalo další využívání knih, navrhli a s obcí komunikovali instalaci knihobudky. Tu nakonec vytvořili z upcyklované staré skříně a umístili ji na autobusové zastávce. Kromě toho žáky také zaujaly možnosti šetrné údržby trávníků a na pozemku obce vytvořili medonosný pás s vyšším porostem. Ten pomůže se zadržováním vody a podpoří biodiverzitu místa. V rámci udržitelného vaření s nižší klimatickou zátěží si žáci uvařili oběd pro celou třídu a upekli bublaninu. Evidovali vše nakoupené a zaměřili se na lokální produkty a následně vytvořili mapu surovin, ze kterých vařili.

VÝSTUPY

Jedním z výstupů žákovského projektu se zaměřil na udržitelné nakládání s knihou a zahrnoval upcyklaci a instalaci knihobudky v obci. Medonosný pás s vyšším porostem je dalším z výstupů žákovského projektu. Oba výstupy vedly k upevňování vztahů s obcí a místními občany.

FOTOGALERIE

DALŠÍ PROJEKTY

Kromě výsadby nových stromů žáci ze ZŠ Buzulucká uklidili blízký lesopark, ve kterém také nainstalovali několik edukativních cedulí pro veřejnost.
Žáci ZŠ Plaňany se zaměřili na problematiku klimatické změny v místním kontextu a rozhodli se ve svém projektu věnovat osvětě v obci i ve škole.
Terciáni z gymnázia v Úpici vytvořili v rámci svého projektu hned několik adaptačních opatření, vedoucích ke zlepšení mikroklimatu a biodiverzity.
Žákyně z kroužku Třebechovák při DDM Třebechovice se během své roční práce zaměřily především na problematiku odpadů.
Žáci Světového klubu ze ZŠ Ptení ve svém projektu podpořili u místních obyvatel jejich digitální gramotnost a upozornili na globální témata.